OpenSocial w Polsce

Nie, nie jest mi znany żaden polski udziałowiec OpenSocial. Ale OpenSocial już odcisnął swoje piętno w Polsce. Przynajmniej wśród moich znajomych. Ale po kolei.

Jest, i to od jakiegoś już czasu, taki sobie serwis co się Plaxo nazywa. Swego czasu miał straszną prasę (hmmm iplex pokazuje, że nie ma czegoś takiego jak złe publicity?). Widać było, że ktoś w Plaxo wziął sobie do serca te opinie.

Cóż, Plaxo pozycjonowało się wtedy (o ile dobrze pamiętam) jako system do zarządzania kontaktami, nie powiem aby mnie to specjalnie interesowało, choć z racji zaangażowania Plaxo w OpenID, Marcin o nim wspominał.

Plaxo (jak dla mnie) kolejny raz wypłynęło przy OpenSocial, jako jeden z jego uczestników. Cóż, wygląda na to, że ruch ten dla nich był dobry. I wygląda na to, że na tym milionie relacji wzrost się nie skończył.

Podejrzewam, że większość moich znajomych, których „mam na LinkedIn” jeszcze dwa tygodnie temu nie wiedziała, że coś takiego jak Plaxo istnieje. A od kilku dni, przeżywam zalew maili z tytułem „X Y has added you as a friend/business connection”. W końcu poddałem się i założyłem konto (bo od czasów złej prasy jest w Plaxo opcja nieprzysyłania maili z powiadomieniem o nowym connection :)) – wreszcie cisza ). Czy to tylko ja, czy wy też macie taki zalew?

Według mnie jest to pierwszy znak, że OpenSocial coś zmieniło na polskim rynku. Dzięki udziałowi w OS, Plaxo zdołało wejść na nasz rynek. Dla grona, profeo czy goldenline może to oznaczać pojawienie się poważnej konkurencji znacznie wcześniej niż sądziliśmy (no, przynajmniej ja :) ).

Czy aby na pewno to będzie konkurencja? To się okaże jak Plaxo Pulse się będzie dalej rozwijać. Bo ja, szczerze mówiąc nie wiem, czemu przeżyłem taki zalew zaproszeń – nie widzę (na razie) żadnej specjalnej cechy dla której można chcieć się rejestrować w Plaxo.

No tak, wypisanie się z powiadomień. To jest argument!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.